close
تبلیغات در اینترنت

دين و مذاهب متعدد


موضوعات موضوعات

نوحه ترکی

حاج سلیم مؤذن زاده

حاج داودعلیزاده

حاج امین مقدم

حاج جوادرسولی

كربلايي بهمن داداشي

سید محمد عاملی

حاج مهدی خادم آذریان

نوحه فارسی

محمود کریمی

میثم مطیعی

اسلام میرزایی

عباس حیدرزاده

نوحه عربی

نزار قطری

طبل و سنج

دانشنامه امام جعفر صادق علیه السلام

امام و مذاهب


آرشيو آرشيو

بهمن 1396

مرداد 1396

خرداد 1396

ارديبهشت 1396

فروردين 1396

اسفند 1395

بهمن 1395

دی 1395

آذر 1395

آبان 1395

مهر 1395

شهريور 1395

مرداد 1395

تير 1395

خرداد 1395

ارديبهشت 1395

فروردين 1395

آبان 1393


جستجوگر پيشرفته سايت




نکات پندآموز

شيطان می گوید:

1. کسي که اذان را بشنود و به نماز نرود پدر من است !!!

2. کسي که اسراف مي کند برادر من است !!!

3. کسي که پيش از امام به رکوع و کسي که بدون بسم الله شروع به نان خوردن مي کند اولاد من است !!!

4. کسي که اين گفتار من را به کسي مي گويد دشمن من است و کسي که نميگويد دوست من است !!!



هیتر جت


هیتر,هیتر تابشی,جت هیتر,هیتر سقفی,بخاری فن دار,بخاری کارگاهی,هیتر موشکی,جت هیتر مرغداری,هیتر گلخانه,هیتر کارخانه,heater,هیتر گازی,هیتر گازوئیلی سیستم های گرمایشی تولید شده در گروه صنعتی صبا هواساز در مدل های هیتر، جت هیتر ،هیتر موشکی،یونیت هیتر،هیتر کابینتی ،کوره هوای گرم و بخاری صنعتی ساخته و به بازار عرضه می شوند با پیاده سازی آخرین تکنولوژی های صنایع گرمایشی و الگو برداری از سیستم های گرمایشی اروپایی با کیفیت بالا و مصرف کم انرژی باعث ایحاد تحول در سیستم های گرمایشی کشور شده اند. تنوع مدل،تنوع ظرفیت و هم چنین قابلیت سفارشی سازی سیستم های گرمایشی از دیگر امتیازاتی است که گروه صنعتی در اختیار مشتریان خود قرار می دهد جت هیتر یا همان هیتر موشکی یکی از پرفروش ترین محصولات گروه صنعتی می باشد که در مدل گازی،گازوئیلی و دوگانه تولید می شوند.هیتر جت-هیتر موشکی - در مدل های دود کش دار و بدون دودکش و دو موتوره تولید می شود.

هیتر
هیتر تابشی
جت هیتر
هیتر سقفی
بخاری فن دار
بخاری کارگاهی
هیتر موشکی
جت هیتر مرغداری
هیتر گلخانه
هیتر کارخانه
heater
هیتر گازی
هیتر گازوئیلی
یونیت هیتر
هیتر کابینتی
کوره هوای گرم
بخاری صنعتی
هیتر چیست
هیتر صنعتی
تولید هیتر
فروش هیتر
قیمت هیتر کابینتی
هیتر موشکی مرغداری
بخاری گازی فن دار
بخاری تابشی سقفی
بخاری صنعتی گازدار
بخاری تابشی
هیتر جت

یونیت هیتر (به انگلیسی: Unit heater) دستگاهی است که ار آن برای گرم کردن فضاهای بزرگ نظیر سالنهای سرپوشیده، سالن‌های کارخانجات و ... استفاده می‌شود.

یونیت هیتر از قسمتهای زیر تشکیل شده است:

کویل با لوله‌های پره دار که در داخل آن آب گرم، داغ و یا بخار به عنوان حامل انرژی حرارتی جریان دارد بر حسب نوع یونیت هیتر ممکن است کویل صاف، مکعبی شکل، گرد و یا دایره‌ای شکل باشد.
پروانه و یا فن که وسیله عبور دادن هوا از کویل و به جریان انداختن هوا در داخل فضای گرم شونده را بر عهده دارد. این فن بر حسب ظرفیت و فشار هوادهی ممکن است از نوع ملخی و یا سانتریفوژ باشد.
پره‌های جهت دهنده هوا که بوسیله آنها می‌توان هوای خروجی از یونیت هیتر را به قسمتهای مختلف محل گرم شونده هدایت کرد
کابینت و یا محفظه که پروانه و کویل در داخل آن و پره‌های جهت دهنده هوا بروی آن نصب شده است.
مقدار حرارتی که یک یونیت هیتردر مدت زمان ۱ ساعت در فشار هوای ۱ اتمسفر با درجه حرارت ورودی ۲۰۰ درجه فارنهایت و افت درجه حرارت ۲۰ درجه فارنهایت و درجه حرارت هوای ورودی به کویل ۶۰ درجه فارنهایت به محیط منتقل می‌کند اگر بدون کانال باشد قدرت حرارتی استاندارد نامیده می‌شود.


?
آخرين ارسال هاي انجمن
آخرين ارسال هاي انجمن
عنوان پاسخ بازديد توسط
یاحسین فضیلت و خواص سوره تكویر 0 222 yahosein
یاحسین وانین و مرامنامه 0 205 yahosein


دين و مذاهب متعدد


فرمايش حکمت‏آميز نبي ما محمد صلي الله عليه و آله و سلم که فرمود مسلمان کسي است که مردم از دست و زبان و قلب او در امان باشند - از کلمات باقيه و هميشگي است.
مفاد بيان رسول اکرم صلي الله عليه و آله و سلم را ائمه‏ي ما همه تأکيد کرده و مکرر آن را در موارد لازم بيان فرموده‏اند و تا به حال هم علماء اسلام که ديانت اسلام را درک و از قرآن مجيد و نصوص وارده به خوبي استنباط کرده‏اند - در تمام موارد که نظر اصلاحي خود را ابراز داشته و مي‏دارند اين کلمه را قاعده و مبناي اصلاحات خود قرار داده‏اند و با آن کلمه‏ي باقيه‏ي رسول صلي الله عليه و آله و سلم زبان کساني که مي‏خواهند بين امم اسلامي تفرقه اندازند و امتي را قطعه قطعه سازند بسته‏اند تا مردم مغرض نتوانند بين اجزاي يک امت جدائي اندازند


فرمايش رسول ما محمد صلي الله عليه و آله و سلم کلمه‏ي واضح و روشني است که هيچ احتياج به شرح و بسط و تفسير ندارد و براي اثبات آن دليل و برهان لازم نيست و به صراحت اعلان و اعلام مي‏کند که رسالت او و برنامه‏ي او برنامه‏ي دشمني نيست بله برنامه‏ي انسانيت عمومي است و قبل از هر رنگي که به آن زده شود رنگ آن شفاف و نوراني و لب آن مهرباني با خلق و ابناء بشر است اين پيغمبر بزرگ صلي الله عليه و آله و سلم مي‏فرمايد مسلمان کسي است که مردم از دست و زبان و قلب او در امان باشند و نگفته است مسلمانان از دست و زبان و قلب او در امان باشند - و اگر رسالت او مخصوص به يک طايفه‏ي معين بود مي‏فرمود مسلمان کسي است که مسلمانان الي آخر - ولي گفت مردم اعم از مسلمان و غير مسلمان بايد از دست و زبان و قلب مسلمان در امان باشند - و بنا به رسالت محمد صلي الله عليه و آله و سلم هر کس به زبان و دست و قلب خود بر ديگري تعدي نمايد و در دل کينه‏ي غير مسلمان را بپروراند و به نظرش بيايد که اسلام چنين خواسته و يا آن را اجازه داده است بنابر صريح فرمايش رسول صلي الله عليه و آله و سلم مسلمان نيست اسلامي که محمد صلي الله عليه و آله و سلم آن را آورده است مي‏گويد پروردگار خود را، در خانه‏ات در مسجدت و در هر جاي ديگر بپرست و مسلمان موحد و يکتاپرست باش و در حال غير عبادت با مردم مثل انساني باش که با انسانهاي ديگر معاشرت مي‏کنند و آنها را دوست بدار و براي آنها همان را بخواه که براي خود مي‏خواهي و از هر چه خود متنفري براي آنها نخواه و اسلامي که خداي عزوجل به رسولش مي‏فرمايد با کفاري که ايمان به خدا ندارند طرفيت نکن و با آنها مهربان باش و بگو من آن را که شما مي‏پرستيد نمي‏پرستم و شما هم آن را که من مي‏پرستم نمي‏پرستيد و ديانت شما مال شما و ديانت من مال من - با اين کيفيت به رسول و امين خود امر فرموده است که با آنها جر و بحث نکن تو راه خود را برو و آنها هم به راه خود بروند (چنين خدائي هيچ گاه دستور نداده است که مسلمانان در بين خود آنگونه باشند)
مسلمان به معناي صحيح اسلام دين خود را محترم دانسته و پيغمبر صلي الله عليه و آله و سلم خود را تجليل مي‏کند و اولياء خدا را تقديس و نسبت به دين خود با جان و دل و مال فداکاري مي‏نمايد - و در چنين وضعي، طبيعي است که ديانت ديگران را هم احترام خواهد کرد و از تحقير و بدگوئي از اولياء اديان ديگر و مقدسات آنها خودداري خواهد کرد - و احترام به احساسات ديني مردم را جزئي از وظايف ديني خود خواهد دانست
خوب است مثلي از صدها مثال که در اين زمينه به وجود و از طرف رسول اکرم صلي الله عليه و آله و سلم و ائمه‏ي طاهرين ما رسيده به نظر آوريم -
امام صادق عليه‏السلام در سفارشي که به شيعيان خود مي‏کند مي‏فرمايد: امانت مردم اعم از بر و فاجر را رد کنيد و هر کس از شما بايد در دين خود تقوي و ورع داشته باشيد - راست بگوئيد و امانت مردم را رد کنيد و با مردم خوش رفتار و خوش خلق باشيد مردم شما را جعفري گفته و مي‏گويند اين است ادب جعفر و من از اين وضع مسرور مي‏گردم -
آري لغت و زبان امام صادق عليه‏السلام و پدران و فرزندان بعد از او و لغت خلفاي راشدين رسول اکرم صلي الله عليه و آله و سلم همين لغت و همين زبان بوده و اين لغت لغتي است که بين انسانها در معاملات در حقوق عمومي و در ساير علاقه‏هاي مردم با هم جاري و ساري بوده و بين مردم فرقي نمي‏گذاردند.
امام صادق عليه‏السلام امر مي‏کند امانت مردم را اعم از بد و خوب بايد پس داد و امر مي‏کند بايد راستگو باشند و نگفته است با دسته‏اي راست بگوئيد و با دسته‏ي ديگر نه و امر کرده که با مردم خوش‏رفتاري و خوش‏خلقي نمائيد و در معاشرت با مردم (هر که باشد) مهربان باشيد و نفرموده است با مسلمانان خوش خلقي کنيد و با غير مسلمان نه - و کلمه‏ي حسن خلق شامل معاني بسيار است از قبيل وفاي به عهد و اداي حقوق به تمام معني کلمه
اميرالمؤمنين علي عليه‏السلام در وقتي به او گزارش دادند که سپاه دشمن بر مردم بي‏طرف و آرام سر حدي هجوم کرده و عامل او را کشته مثله نموده‏اند براي مردم خطبه خواند و آنها را به جهاد در راه خدا تحريص نمود و در ضمن فرمود به من گزارش رسيده است که دشمن به طرف يک زن ذميه که با ما هم عهد بوده حمله کرده و خلخال و گوشواره‏ي او را کنده است (و من اگر بميرم بهتر از آنست که چنين وضعي را ببينم) الي آخر - امام عليه‏السلام در اين بيان به نکته‏اي اشاره فرمود که در ذهن تمام مسلمانان آن روز معلوم بود و آن اين است که همه مي‏دانستند که افراد غير مسلمان که در ذمه‏ي اسلام هستند و معاهدين با خود مسلمانان فرقي ندارند لذا موضوع حمله به يک زن ذميه را مثل زد تا احساسات آنها را تحريک نمايد زيرا دشمن احساسات ديني و فطري آنها را جريحه‏دار ساخته و حرمت اين امر مقدس را هتک نموده بود و امام عليه‏السلام مردم را متوجه امري کرد که در نظر آنها اولويت داشت و آن حمايت از زنان ذميه و معاهد است و اولين صدمه که به قلب آنها رسيد و مشاعر و احساسات آنها را جريحه‏دار ساخت صدمه‏اي بود که به آن زن غير مسلمان ذميه وارد گرديده بود
و امثال بسيار ديگري در اين زمينه در دست است که رسالت رسول اکرم صلي الله عليه و آله و سلم را روشن و ثابت مي‏کند که برنامه‏ي اسلام برنامه‏ي انساني است و اختصاص به مسلمانان ندارد ولي اين امر مانع از آن نيست که جهال مسلمان عمل به فرمايش رسول صلي الله عليه و آله و سلم نکنند و در بين مسلمانان هزاران نفر هست که از اسلام فقط نامي شنيده‏اند زيرا پدران آنها مسلمان بوده و حتي يکي از واجبات ديني خود را هم نمي‏دانند و يا در مقام دانستن آن نيستند و بسياري از اين جهال متمرد به همين اکتفا نکرده بلکه بالاتر رفته و نسبت به کساني که به وظايف ديني خود عمل مي‏کنند و فرائض خود را انجام مي‏دهند تحقير مي‏نمايند و از روي جهالت تصور کرده‏اند که اين بي اعتنائي جزئي از تمدن که دين آنها است مي‏باشد.
اين مردم جاهل هنگامي در اين امور که نمي‏دانند با آنها بحث شود جوابي ندارند بدهند و به لکنت مي‏افتند چنان که دلهاي آنها هم مي‏لرزد و در گناهان خود سردرگمند و اگر از اين مباحث خود را کنار مي‏کشند براي فرار از مسئوليت و تکليف است و نمي‏خواهند خود را با فضايل دين آشنا سازند زيرا اگر چنين نباشند و تسليم واقعيات شوند ديگر نمي‏توانند شهوات خود را تأمين کنند و آن امور بي ارزش را از دست مي‏دهند - نماز در نظر اين طبقه يک عمل ارتجاعي است که نبايد به آن اهميت داد و يک مرد امروزي و متجدد نبايد پابند آن باشد و التزام به طهارت به نظر آنها قيد بي‏ربط و مزاحمي است و روزه هم به نظر آنها يک امر پر مشقت و عذاب دردناکي است و جهال معتقدند دوري از محرمات هم در دو معناي کوچک و بزرگ خود جز افسانه و خرافات و تنگ گرفتن بر مردم چيزي نبوده و الزاماتي است که معناي معقولي ندارد
ما از اين دسته نمي‏خواهيم نماز بخوانند و يا روزه بگيرند يا به فرائض ديني عمل نمايند - زيرا ما اختياردار آنها نبوده و مأمور طرفيت با آنها نيستيم و هر کس در زندگي خود سليقه و عقيده‏اي دارد و فائده و ضرر هر کاري به فاعل آن مي‏رسد
ولي مي‏گوئيم همان‏گونه که خود را داراي سليقه و عقيده‏ي مخصوص مي‏دانند و در کارهاي خود آزاد هستند ديگران هم بايد در اعمال خود آزاد باشند و تمدن که از شنيدن اين کلمه به رقص مي‏آيند مخالف رويه‏ي آنها است زيرا حمله و هجوم به شرف و آزادي مردم و تعدي و تجاوز به عقايد ديگران مخالف تمدن و آزادي است - و شايد اين طبقه از تمدن اين معني را درک نمي‏کنند و عجب‏تر آنکه اين عده از جوانان که به قول خود تازه فارغ‏التحصيل شده يا در بين راه فراغت از تحصيل هستند خيال مي‏کنند همه چيز را فهميده و رشد آنها کامل و شايستگي دخالت در هر امري را دارند
حقيقتا عجيب و بسيار عجيب است - اينها خيال مي‏کنند اگر در يک رشته‏ي بخصوص تحصيل کرده و چيزي ياد گرفته‏اند حق دارند در همه‏ي علوم و رشته‏ها اظهار نظر کنند و بر فرض که در همان رشته که مي‏گويند پيش رفته باشند تازه اين صلاحيت را ندارند اينها از ديانت به هيچ وجه اطلاعي ندارند تا در آن اظهار نظر نمايند و ميل دارند مثل يک شخص مطلع و بصير بحث کنند در حالي که از موضوعات بحث ابدا آگاه نيستند و موضوعات را مطابق شهوات خود شرح و بسط مي‏دهند و اگر از آنها بپرسي دليل شما چيست مي‏گويند ما اين طور مي‏فهميم و بايد اين طور فهميد ولو از قرآن و احاديث نبوي اطلاعي نداريم -
روزي يکي از اين جوانان پس از آنکه من نمازم را خواندم به من گفت تا کي دنبال اين کارها مي‏روي و رويه‏ي ارتجاعي را دنبال مي‏کني و اصرار بر خواندن نماز داري در حالي که ما شما را مي‏شناسيم که مرد روشن‏فکري بوده و با خرافات در جنگ هستي و آيا فکر نمي‏کني که اين کارهاي تو بد است.
من با تبسم مستهزآنه به او نگاه مي‏کردم، گفت اين طور نگاه نکن و جواب مرا بده و تبسم تو جواب مقنعي نيست به او گفتم تو مي‏گوئي من آدم خوبي هستم اگر تو در گفته‏ي خود صادق باشي خوبي من از آن جهت است که پابند به اين اعمالم (که تو آنها را دليل ارتجاع مي‏داني) من اگر نماز نمي‏خواندم آدم خوبي نبودم نماز که تو آن را بد و عمل لغو مي‏داني تنها قيام و قعود و ايستادن و نشستن نيست - نماز که يکي از ارکان دين ما است اگر قبول شد همه‏ي اعمال ما قبول شده و اگر نشد نه، عملي است که انسان را از کارهاي بد باز مي‏دارد و اگر راست بگوئي که من آدم خوبي هستم براي آن است که نماز مي‏خوانم و چون نماز مي‏خوانم دروغ نمي‏گويم و دزدي و خيانت و زنا نمي‏کنم و آشوب و فتنه برپا نمي‏سازم الي آخر تمام اين قيود براي آن است که نماز مي‏خوانم زيرا نماز است که انسان را از کارهاي بد دور مي‏کند و اگر کسي تمام يا بعضي از آن کارهاي بد را کرد و نماز هم خواند چنين آدمي نماز نخوانده و آن حرکات به تنهائي مانع آن کارها نيست و من بالصراحه به تو مي‏گويم اگر به راستي آدم بدي نباشم - براي خواندن نماز است که تو آن را نشانه‏ي ارتجاع مي‏داني
ولي بايد بداني که اين توجيه و توضيح درباره‏ي نماز يک مسئله‏ي اتفاقي است - تو چيزي گفتي من هم جوابي دادم و يک جمله از حقايق را به اين مناسبت براي تو گفتم و در حقيقت شاهدي براي عمل خود آوردم بلي دولت عثماني از پاشيدن تخم نفاق و تفرقه بين مسلمانان در مدتي از زمان کوتاهي نکردند و پرده‏هائي را بازي کردند تا تخم نفاق و تفرقه را بين مسلمانان و مسيحيان پاشيدند و سبز کردند و حتي بين خود مسيحيان با هم و مسلمانان با هم ايجاد اختلاف نمودند و از سياست (تفرقه بينداز و حکومت کن) پيروي نمودند و حوادث سال 1860 ميلادي به وجود آمد که خونها در اثر آن ريخته شد و نهرهائي از خون جاري ساختند که هنوز هم ما و مسيحيان گرفتار آثار سوء و نتايج زيان‏بخش آن هستيم -
ترکهاي عثماني آن فتنه‏ها را طوري طرح‏ريزي کردند که هميشه آثار خود را بروز دهد و گذشت زمان آن آثار را از بين نبرد و دشمني طايفي بين مردمي که داراي يک خون و يک تاريخ و يک زبان و يک نوع عادات و رسوم بوده و سالهاي زياد در کنار هم به خوشي و صلح و صفا زندگي مي‏کردند و هيچ نوع دشمني و دوئيت و کينه‏توزي نداشتند ايجاد نمودند
بديهي است عثمانيان در شهر ما لبنان در سياست خود پيشرفت کامل کرده و آنچه مي‏خواستند در اين محيط به وجود آوردند يعني بين مردم دشمني ايجاد و در قلب مردم کينه و نفرت نسبت به هم پديد آمد و باقي ماند - و بحمدالله در دوره‏ي استقلال اقداماتي براي سوزاندن آن علفهاي هرزه به عمل آمده و هنوز هم اولياي امور اقداماتي در اين زمينه به عمل مي‏آورند تا تخم آن بذور نفاق دوره‏ي عثماني را از خاک بيرون آورده و بسوزانند و هر چيز که موجب نزاع و اختلاف طايفي است از بين بردارند - و فرزندان بيدار لبنان شروع به حمله‏ي بي‏رحمانه بر باقي مانده از اختلاف کرده و در اين کار پيشرفت‏هائي نموده و در قلوب افسرده‏ي مردم نور اميدي از نو درخشيدن گرفت تا به کلي روح خبيث تفرقه بميرد و در اين راه دائما کوشش مي‏نمايند تا اين پرده را از برابر چشم مردم ساده‏لوح از هر دو طايفه عقب بزنند و اين فکر شريف و عالي را با کارهائي که مؤيد اين فعل بود تقويت کردند و نشان دادند که در اين فکر تفاهم صحيح موجود و بر اساس اخلاص و صدق نيت و قصد پاک مي‏باشد.
و از مثال‏هاي مؤيد اين گفتار همان فاجعه‏ي حريق است که مسلمانان در عيد ولادت رسول اکرم صلي الله عليه و آله و سلم در سال 1954 به آن برخوردند و آن اتفاق در اثر اصطکاک مشعلهاي آتش در دانشکده‏ي مقاصد اسلامي پيش آمد و آن فاجعه را به وجود آورد ولي فورا درهاي مريضخانه‏ها و درمانگاههاي مسيحي بيش از مريضخانه و درمانگاههاي مسلمانان به روي آسيب ديدگان باز شد - و اعانه‏هاي مالي و عواطف انساني و مواساة شرافتمندانه و عالي آنها از بلندترين و شريف‏ترين عواطفي بود که به تصور نمي‏آمد و بالاتر از آن است که به وصف و به زبان بيايد.
و قبل از اين حادثه اتفاق ديگري افتاد و آن اين بود که يکي از جوانان مسيحي نسبت به سيد پيغمبران توهين کرد (البته در اثر تحريک اجنبي و غرض استعمار بود) آن جوان ارمني خواسته بود توهين بکند ولي مسيحيان خودشان به جنب و جوش آمده و آن مرد ارمني را مفتضح و بي آبرو کردند و تمام روزنامه‏هاي آنها و مردم بيدار و باهوش اصرار نمودند که بايد اين مرد محاکمه شود و طوري تنبيه گردد که ديگر نتواند برخيزد و درس تلخي براي امثال او از اجيران استعمار که مي‏خواهند بين افراد يک ملت تفرقه بيندازند گردد مسلمانان هم در بيداري کمتر از برادران مسيحي خود نبودند و به زودي دانستند که اين عمل در اثر تحريک اجنبي است و لذا آن را با نرمي و ملايمت پذيرفتند و در اين کار عقل و درايت به کار برده با روح قوميت و مليت تدارک نمودند يعني پيش از آنکه مطلب به گوش مردم کوچه و بازار برسد غائله را خواباندند - و ما اميدواريم که اين احساسات شريف ملي و وطن‏خواهي و هوش و درايت هميشه بين ما حکومت کند و پرده‏ها را از برابر چشم ما بردارد
بلي عثمانيان به فتنه و اختلاف بين مسلمانان و مسيحيان اکتفا نکرده بلکه بين خود مسلمانان هم نفاق و اختلاف انداختند و آتش فتنه را بين آنها روشن نمودند و نزاعهاي خونين به راه انداختند که نکبت‏هاي زيادي بار آورد و فجايع ننگيني به وجود آوردند که ننگ تاريخ بود و چيزي که به اين اختلاف و ايجاد فاصله کمک کرد اين بود که خود آنها حامل نام اسلام بوده و ظاهرا از افراد يک خانواده بوده و نقاط ضعف و نقصان کارهاي مسلمين را مي‏دانستند و بديهي است کسي که از داخله‏ي زندگاني فردي مطلع باشد بهتر مي‏تواند او را تحت فشار قرار دهد و ضربتي که اين قبيل اشخاص بر پيکر يک جامعه وارد مي‏سازند ضربت کاري خواهد بود و اگر فتنه برپا سازند بسيار مهم و عمومي مي‏گردد و همه چيز را در راه خود مي‏سوزاند.



ارسال شده در : پنجشنبه 08 آبان 1393 - توسط : حمید
بازديد : 46 بار دسته بندي : دانشنامه امام جعفر صادق علیه السلام امام و مذاهب نظر دهيد! [ ]


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی

پيوند ها پيوند ها'

تبادل لينک تبادل لينک تبادل لينک تبادل لينک

  • آلوورا

    دانلود Internet download manager

    فرش 1000 شانه قیمت

    خرید اینترنتی سی دی و دی وی دی

    کانال تلگرام شهرها

    آپلود عکس

    دانلود آهنگ جدید

    دانلود انیمیشن

    دانلود فیلم جدید

    دانلود سریال

    دانلود رایگان

    آنلاک آیفون

    خرید اپل آیدی معتبر

    خرید و فروش خودرو

    فروش خودرو

    خرید خودرو

    خرید لایک اینستاگرام

    افزایش فالوور اینستاگرام

    خرید فالوور اینستاگرام

    طراحی داخلی

    خرید گیفت کارت گوگل پلی

    مشاوره پایان نامه ارشد

    خرید سرور مجازی انگلیس

    خرید فیلتر شکن

    بهترین سایت مد و زیبایی

    پرورش بلدرچین

    خرید جم کلش رویال

    چاپ کاتالوگ و بروشور

    جی پی اس گارمین

    اخبار فوتبال

    رمضان سال 95

    دانلود آهنگ جدید

    شاهین مارکت